قسمت آخر: برای داشتن یک وب سایت از کجا شروع کنیم؟

طراحی وب سایت

چگونه وب سایت طراحی کنیم

در قسمت اول و دوم راجع به اینکه «برای داشتن یک وب سایت از کجا شروع کنیم؟» صحبت کردیم. در قسمت سوم، آخرین مراحل  را بررسی کرده و شما را تا راه اندازی وب سایت همراهی می کنیم. پس با ما همراه باشید و ما را از نظرات خود مطلع سازید.

دامین (domain)

دامین چیست؟

دامنه نام منحصر بفردی است که برای شناسایی سایت اینترنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، و از یک یا چند قسمت تشکیل شده‌است که با نقطه (دات) از هم جدا شده‌اند.

قسمت اول ماهیت آدرس ‘www’

قسمت دوم نام دامنه (Domain Name)‏

قسمت سوم پسوند موضوعی یا جی تی ال دی (Generic)

و به قسمت آخر پسوند کشوری یا محلی یا سی تی ال دی (Country) می‌گویند.

نام دامنه همان نام سایت است (مانند iSunny) و پسوند دامنه شما بیانگر نوع سایت شما خواهد بود (مانند org).

چگونه وب سایت طراحی کنیماگر مراحل گفته شده در دو مقاله ی پیشین را قدم به قدم طی کرده باشید، هم اکنون می دانید که چه انتظاراتی از وب سایتتان دارید. پس یک نام خوب برای وب سایت خود انتخاب کنید (به همین راحتی!). اما بهتر است نکات زیر را نیز در نظر بگیرید:

  • نام وب سایت تا حد امکان کوتاه باشد. نام های طولانی اغلب به یاد کسی نمی ماند. مثلا TheBestWebSiteForCars.com نام بسیار بدی می باشد، مخصوصا اگر همه ی حروف آن کوچک یا بزرگ نوشته شود (در این صورت خدا به دادتان برسد)! اما BestCars.com به احتمال زیاد به یاد و خاطر افراد بیشتری می ماند.
  • از کلمات کلیدی در آن استفاده شده باشد. این کلمات برای گوگل بسیار ارزشمند است زیرا نمایانگر فعالیت شما خواهد بود. مسلما شما دوست ندارید در سایت Carpet.ir  اطلاعاتی راجع به جدیدترین خودروهای روز دنیا پیدا کنید! (من که دوست ندارم). البته نباید همه ی کلمات را کنار هم بچینید، نامی که معرف کار شما و سایتتان باشد کافیست.
  • پسوند مناسب. با توجه به اینکه چه فعالیتی میخواهید در وب سایتتان انجام دهید و  چگونه می خواهید آنرا انجام دهید، از پسوند مناسب استفاده کنید. لازم نیست حتما .com آنرا خریداری کنید. می توانید توضیحات کاملتر را در «دامنه اینترنتی از ویکی پدیا» مطالعه کنید.
لطفا این مطلب را هم بخوانید!  وب سایت یا وبلاگ؟

هاست چیستهاست

هاست (Host) فضایی در اینترنت است که شما برای ذخیره سازی اطلاعات وب سایت خود به آن نیازمندید. به زبان دیگر، هاست فضای یک دیسک ، روی یک سرور متصل به اینترنت می باشد که شما داده های خود را روی آن قرار می دهید تا از طریق اینترنت به آن دسترسی داشته باشد.

البته سرورها دارای انواع مختلفی هستند: ویندوز، لینوکس، مجازی، اختصاصی و … که بسته به نیاز شما و زبانی که وب سایت با آن طراحی شده است باید سرور مورد نظر خود را انتخاب کنید. مسلما تعداد کاربران شما و همچنین نوع و سطح دسترسی به سرور نیز در انتخاب شما موثر خواهد بود، که آنرا باید پس از مشورت با کارشناس فنی وب سایت خود انتخاب نمایید.

لطفا این مطلب را هم بخوانید!  قسمت دوم: برای داشتن یک وب سایت از کجا شروع کنیم؟

نکته ی دیگر، فضای هاست است که باید با توجه به حجم سایت شما و فایلهای آن به همراه تقریبی از رشد داده هایتان آنرا انتخاب کنید.

طراحی وب سایتوب سایت

حالا همه چیز آماده است. لطفا وب سایتتان را طراحی کنید و آنرا روی اینترنت قرار دهید تا همه بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.

طراحی وب سایت اگر مبتنی بر نیاز و حجم فعالیت شما صورت گیرد بسیار کارآمد خواهد بود، در غیر این صورت متاسفانه پس از مدتی به احساس «وب سایت پوچی» می رسید! و تصمیم می گیرید مدیر وب سایت یا طراح یا زبان برنامه نویسی را تغییر دهید. خلاصه همه چیز را عوض می کنید بجز آنچیزی که مشکل اصلی ست. مشکل اصلی شما و تفکر اشتباه شماست که موجب به نتیجه نرسیدن فعالیت شما می شود.

لطفا این مطلب را هم بخوانید!  سئو: قسمت اول

برای داشتن یک وب سایت از کجا شروع کنیم؟خب! این سری از مقالات «برای داشتن یک وب سایت از کجا شروع کنیم؟» به پایان رسید. در ادامه سعی می کنم مقالات کاربردی تر و مفیدی در اختیار شما قرار دهم. همچنین با عضویت در وب سایت می توانید آخرین مقالات و نوشته را در ایمیل خود دریافت کنید. اگر هم نیاز به مشاوره دارید با ما تماس بگیرید. نیازها، خواسته ها و نگرانیهایتان را با ما در میان بگذارید. مطمئن باشید تا جایی که بتوانیم کمکتان می کنیم.

اگر این مقاله برای شما مفید است، لطفا آنرا به اشتراک بگذارید و ما را از نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود آگاه سازید.

۲ Comments

  • David
    10/16/2013 08:01

    HI

    Are u located in Iran?

    Do you do web design too?

    let me know thanks

    • 10/19/2013 07:55

      Hi dear:
      Yes. We are web design in iran.

Leave A Comment