قسمت دوم: برای داشتن یک وب سایت از کجا شروع کنیم؟

سانی: برای داشتن یک وب سایت از کجا شروع کنیم

سانی: برای داشتن یک وب سایت از کجا شروع کنیم

در مطلب پیشین راجع به اینکه وب سایت چیست و چه انواعی دارد صحبت کردیم. در ادامه، می خواهیم بدانیم که برای داشتن یک وب سایت از کجا باید شروع کنیم؟ اینکه اصولا به وب سایت نیاز داریم یا وبلاگ، می تواند موضوع مقاله بعدی باشد 🙂

webdesign

 طراحی وب سایت

خیلی ها هنوز نمی دانند طراحی وب سایت چگونه است. بسیار خوب. اشکالی ندارد. زیرا مهم طراحی نیست!‌ مهم مفهوم طراحی وب سایت است!  ویکی پدیا یک مثال بسیار عالی دارد:

«یک وب ســایت را همــانند کتابی تصور کنید کـه هر صفحه وب در حکم برگی از کتاب خواهد بود.»

این اولین قدم است! قبل از اینکه به دنبال طراح وب سایت باشید، چند دقیقه ای به دنبال خودتان بگردید!

قدم اول در طراحی وب سایت: کلمات کلیدی

به مثال کتاب برگردیم. می خواهیم کتاب بنویسیم. اما راجع به چه چیزی؟ ابتدا این مسئله را باید پاسخ دهیم. تجارت، آموزش، فروشگاه، معرفی محصول، و بسیاری موارد دیگر می تواند جزئی از پاسخ شما باشد.

لطفا این مطلب را هم بخوانید!  سئو: قسمت اول

سپس کلمات کلیدی خود را راجع  به پاسخ قبلی بنویسید. قدم اول تکمیل شد! به همین سادگی! همین کلمات کلیدی شما یکی از صفحات کتاب خواهد بود! بهتر بگویم، هر کلمه کلیدی شما دارای یک صفحه اینترنتی خواهد بود.

سانی: کلمات کلیدی

البته یافتن صحیح کلمات کلیدی خود مقاله ای جداگانه می باشد. ولی تا اینجا بدانید که کلمات خود را در گوگل جستجو کنید و پیشنهادهای گوگل را نیز بررسی و به لیست خود اضافه نمایید.

قدم دوم: محتوا

این گام مهمترین  قسمت فعالیت شما برای شروع و ادامه کار یک وب سایت می باشد. شک نکنید که محتوا پادشاه است! پس از اینکه کلمات کلیدی خود را یادداشت نمودید، باید برای هر کدام از آنها  یک مطلب تهیه کنید. بهتر است مطالب را خودتان بنویسید و از جایی کپی نکنید!  هر کدام از این نوشته ها در وب سایت آتی شما، دارای یک صفحه مجزا خواهد بود، و در واقع همین ها هستند که منوها، صفحات، لینکها و در نهایت وب سایت شما ایجاد خواهند کرد.

لطفا این مطلب را هم بخوانید!  قسمت اول: برای داشتن یک وب سایت از کجا شروع کنیم؟

 محتوا پادشاه است!

قدم سوم: طراحی

تا اینجا هنوز هم طراحی وب سایت را شروع نکرده ایم. در این مرحله آنچه را از وب سایت خود انتظار داریم باید یادداشت نماییم. و طبق آنها استایل و ظاهر وب سایت را (روی کاغذ) طراحی کنیم. اینکه منوها در بالای وب سایت قرار داشته باشد، آیه ی منزل نیست، اصولا منو اجبار نیست! اگر به کارتان نمی آید رهایش کنید.

سانی: طراحی وب سایت

مهمترین قسمت در طراحی وب سایت، بلوکها هستند. چه قسمتها و بلوکهایی را می خواهید در وب سایت خود داشته باشید؟ همگی را یاداشت کنید.

لطفا این مطلب را هم بخوانید!  تبلیغات متفاوت!

 

قدم چهارم: بررسی، بررسی و بررسی

پس از اتمام مرحله سوم، یکبار دیگر مراحل اول تا سوم را بررسی و چک کنید. تغییرات را مجددا اعمال نموده و دوباره از قدم اول تا سوم را چک کنید و دوباره تغییراتتان را اعمال نمایید. پس از آن دوباره از قدم اول تا سوم را چک کنید و اگر تغییری لازم بود اعمال نمایید.

سانی: بررسی بررسی و بررسی

اکنون شما می دانید چه می خواهید!  و این مهمترین قسمت کار بود. حالا مسئله طراحی وب سایت برای شما حل شده است. شما یا تمام محتوای خود را ایجاد نموده اید و یا می دانید در آینده چه چیزی می خواهید اضافه کنید.

حالا کمربندها را ببندید! همه چیز آماده است تا شما یک وب سایت داشته باشید. یک وب سایت کامل و جامع مبتنی بر نیازهایتان. پس تا مقاله ی بعدی همراه سانی باشید.

 

Leave A Comment