چه هاستی بخریم؟ چه هاستی بهتر است؟ چه هاستی خوب است؟ چه هاستی مناسب است؟

بسیاری از دوستان می پرسند چه هاستی بخریم بهتر است؟ و یا چه هاستی مناسب است؟ توضیحاتی که در ذیل، به صورت تیتروار عرض میکنم، بعد از ۱۵ سال تجربه کار با هاستینگ های ایرانی و خارجی، و روی انواع سرورهای مختلف ویندوزی و لینوکسی ست. امیدوارم مفید واقع بشه.

بسیاری از دوستان می پرسند چه هاستی بخریم بهتر است؟ و یا چه هاستی مناسب است؟

توضیحاتی که در ذیل، به صورت تیتروار عرض میکنم، بعد از ۱۵ سال تجربه کار با هاستینگ های ایرانی و خارجی، و روی انواع سرورهای مختلف ویندوزی و لینوکسی ست. امیدوارم مفید واقع بشه.

چه هاستی بخریم بهتر است؟

برای انتخاب هاست، در ابتدا باید بدونید چه سایتی می خواهید داشته باشید. آیا هاستتون باید ویندوزی باشه یا لینوکسی؟

بنده در این مطلب، راجع به هاست های لینوکسی صحبت میکنم که برای راه اندازی سایتهای مبتنی بر وردپرس، دروپال، جوملا و … استفاده میشه.

لطفا این مطلب را هم بخوانید!  خطای Checkpoint Required یا Challenge required را در اینستاگرام چگونه برطرف کنیم؟

ویژگی های اکثر هاست های لینوکسی

  1. تمام هاست های اشتراکی در دنیا، منابع محدودی در اختیار سایت می ذارن.
  2. در یک هاست اشتراکی، و روی یک وب سایت آپتیمایز شده، بین  ۳ تا ۵ کاربر همزمان بیشتر نمی تونه آنلاین بشه و بعدش سایت خطای ۵xx میده.
  3. ممکنه روی هاستی که شما سایت دارید، بیشتر ۶۰۰ وب سایت دیگه هم باشه، در بهترین حالتی که اونا کاربر نداشته باشند، حداکثر کاربر آنلاین سایت شما ممکنه به ۸ کاربر همزمان می رسه!
  4. ضمنا، تعداد کاربر روزانه نیز بسیار پایینه. چیزی حدود ۱۰۰ کاربر در روز!
  5. برخی هاستینگ ها، پنل دایرکت ادمین ارائه میدن، که لاینس ارزون داره، ضمنا منابع کمتری هم نسبت به سی پنل – که کاملا حرفه ایه – مصرف میکنه. لذا برخی وب سایتها روی دایرکت ادمین بهتر پاسخ میدن. -چون سرور منابع آزاد بیشتری نسبت به سی پنل داره- اما:
    • اما دایرکت ادمین، ۲۰ درصد از قابلیتهای سی پنل رو هم نداره. مثل کرون جاب! مثل جت بک آپ! مثل ارسال مستقیم بک آپ، به یک هاست دیگه! و خیلی موارد دیگه!
  6. لذا، به نظر من، و بنابر تجربه ام، هاستهای اشتراکی، فقط برای تست خوبه، چه سی پنل چه دایرکت ادمین!
  7. اگر سایتتون بیشتر از روزی ۵۰ کاربر داره، که ممکنه ۵ تا بیشتر، همزمان آنلاین باشن، حتما باید هاست حرفه ای، یا پرترافیک بگیرید، و بعد از اون سرورهای مجازی یا اختصاصی!
  8. تخصص استفاده از هاست مجازی و اختصاصی خیلی متفاوته. شما باید با centos یا ubuntu یا redhat، با کانفیگ اونا، راه اندازی آپاچی، phpmyadmin، نصب و کانفیگ my sql، و بسیاری موارد دیگه کاملا آشنا باشید. لذا فعلا بهش نیازی ندارید.
  9. پیشنهاد من، برای هاست، همچنان پارس هاسته. شک نکنید!
لطفا این مطلب را هم بخوانید!  آموزش ویدیویی: نحوه بک لینک گرفتن

پارس هاست

و در انتها، همیشه اینو گفتم، کاشکی یکی بود این موارد رو ۱۵ سال پیش به من می گفت، تا اینقدر عذاب نکشم!

 

۱ Comment

  • 01/30/2019 15:34

    ممنون از مطالب خوب و کار بردی تون

Leave A Comment