سئو: قسمت سوم

SEO-Keywords سئو طراحی حرفه ای وب سایت و بهینه سازی وب سایت

اگر قسمتهای قبلی سئو را نخوانده اید، پیشنهاد می کنم اول نگاهی به آنها بیندازید. سئو را تعریف کرده ایم و در حال بررسی موارد موثر بر آن هستیم. در قسمت دوم تمام تمرکز ما روی کلمات کلیدی بود و این نشاندهنده ی وجود محتوای خوب است برای یک وب سایت. یعنی تا زمانی که محتوای مفید برای وب سایتمان ایجاد و از کلمات کلیدی در آن بدرستی استفاده نکنیم، نمی توانیم به نتیجه ی مطلوب (در سئو) برسیم. پس با ادامه ی مطلب همراه باشید تا دیگر عوامل موثر در سئو را بررسی کنیم.

SEO سئو طراحی حرفه ای وب سایت و بهینه سازی وب سایت سانی Sunny

 ۴. خزنده ها (Crawler)

وب سایت را ساخته ایم. ولی آنچنان که انتظار داریم از موتورهای جستجو ورودی نداریم، یا اصلا نداریم! شاید سایت ما را پیدا نمی کنند؟ پس چه باید کرد؟

برای حل این مشکل، باید بدانیم که موتورهای جستجو خزنده هایی (Crawler) دارند که مدام در حال فضولی کردن هستند! این خزنده ها کل وب سایتها را جستجو می کنند و اطلاعات آنها شامل لینکها و محتویات آنها را (البته محتویات HTML آنها را) در پایگاه داده خود ذخیره می کنند.  با این تفاسیر، اگر وب سایت شما در نتایج ظاهر نمی شود، احتمالا هنوز خزنده ایی شما را نیافته است. پس چه باید کرد؟ آیا باید منتظر ماند تا به سراغ سایت شما بیاید؟ قطعا نه.

لطفا این مطلب را هم بخوانید!  سئو: قسمت پنجم «ابزارهای سئو: وب مستر تولز بینگ»

در ضمن، با فرض یافتن شما، شاید نخواهید برخی از صفحات شما (مانند صفحه ی اطلاعات پرداخت، ورود کاربر ادمین و …) را ذخیره کند. شما می توانید با ایجاد فایل robots.txt کار خزنده  ها را قانونی کنید. البته اگر خزنده ی مودبی باشد! در مقاله ای دیگر، کار با robots.txt را توضیح خواهیم داد. اما اگر عجله دارید می توانید به وب سایت robotstxt.org سری بزنید. 

SEO سئو طراحی حرفه ای وب سایت و بهینه سازی وب سایت سانی Sunny۵. نقشه وب سایت (Sitemap.xml)

وقتی خزنده ای، صفحه ی اول شما را یافت، تمام لینکهای آن را نیز پایش می کند. حال اگر صفحه ای دارید که هیچ لینکی از آن در دیگر صفحات وجود ندارد، به احتمال زیاد Crawler آنرا نمی یابد. برای حل این مشکل نیز باید از SiteMap.xml کمک بگیرید. آنهم کار سختی نیست. کافیست به سایت xml-sitemaps.com مراجعه نموده و آدرس وب سایت خود را در آن وارد کنید تا نقشه ی وب سایتتان را در چشم برهم زدنی آماده کند. فراموش نکنید که robots.txt و sitemap.xml باید در ریشه ی سایت قرار گیرند. مثلا  google.com/sitemap.xml.

لطفا این مطلب را هم بخوانید!  ده راه برای افزایش سئو: قسمت دوم

SEO سئو طراحی حرفه ای وب سایت و بهینه سازی وب سایت سانی Sunny

۶. محتوا! محتوا! محتوا!

تقریبا همه ی عوامل موثر بر سئو را نام بردیم. اما باز هم تاکید می کنیم: محتوا پادشاه است! وب سایتی می شناسم با رنک بالا. مدیرش می گفت علاوه بر رعایت نکات اصلی سئو، دیگر هیچ کاری نکرده است جز بروز رسانی مداوم و مکرر سایت به صورت روزانه ۲ بار یا بیشتر. و همین محتوا رمز موفقیت او شده بود. باید برنامه ای منظم ایجاد کنید و سعی نمایید طبق آن برنامه محتوای جدید در وب سایت منتشر کنید. از فیسبوک، تویتیر، لینکداین و دیگر شبکه های اجتمایی غافل نشوید و تا می توانید برای مطالب خود خواننده پیدا کنید. در اینجا تاکید می کنم اگر دارای وبلاگ رایگانی چون بلاگفا، پرشین بلاگ، بلاگ اسپات و … هستید، همین حالا به سمت یک وب سایت شخصی کوچ کنید. زیرا اعتبار این وب سایتها نزد موتورهای جستجو بسیار بیشتر از وبلاگهای رایگان است. اگر هم نیاز به مشورت دارید با ما تماس بگیرید. خوشحال می شویم اگر بتوانیم به شما کمک کنیم.

لطفا این مطلب را هم بخوانید!  سئو: قسمت ششم «ابزارهای سئو: pingdom»

SEO سئو طراحی حرفه ای وب سایت و بهینه سازی وب سایت سانی Sunny

۷. بررسی همیشگی سئو سایت

و اما آخرین قدم: سئو ی وب سایتتان را مدام بررسی کنید. اگر خودتان دسترسی ندارید از مدیر وب سایتتان بخواهید این کار را برای شما انجام بدهد و حداقل ماهیانه آنرا برایتان ایمیل کند، تا بتوانید هوشمندانه تر عمل کنید. البته فقط سئو مهم نیست. آمار بازدیدهای سایت، راه های ورودی، صفحه ی ورودی، صفحه ای که از آن خارج شده اند، تعداد کاربران تاره، کاربران برگشتی، مدت زمان حضور در وب سایت شما و بسیاری موارد دیگر را بررسی و بهترین تصمیمات را اتخاذ کنید. در قسمتهای بعدی، ابزارهای کار با سئو را توضیح می دهیم. پس منتظر سانی و دست نوشته هایش باشید.

۲۱ Comments

Leave A Comment