سئو: قسمت دوم

SEO-Keywords سئو طراحی حرفه ای وب سایت و بهینه سازی وب سایت

در قسمت اول سئو ، آنرا تعریف نمودیم و دو مورد از موارد موثر بر سئو را نام بردیم. و اما ادامه ی ماجرا:

۳. کلمات کلیدی

همانطور که قبلا گفته شد، مهمترین و شاید اولین قدم برای طراحی وب سایت، یافتن کلمات کلیدی ست. همین کلمات هستند که شالوده ی طراحی و ادامه ی حیات یک وب سایت را بوجود می آورند. برای درک بهتر موضوع فرض می کنیم می خواهیم سایتی با موضوع «آموزش طراحی وب سایت و سئو» داشته باشیم. باید کلماتی مناسب انتخاب شود تا وب سایتی مناسب برای آن بسازیم. پس کمربندها را ببندید.

SEO-Keywords سئو طراحی حرفه ای وب سایت و بهینه سازی وب سایت

۳.۱. کلمات کلیدی مناسب

شاید تعداد کلماتی که می یابیم زیاد باشد (البته وقتی واقعا شروع می کنیم متوجه میشویم که زیاد هم نیستند!) اما مسلما همه ی آنها مناسب نیستند. در مثال ما کلمات کلیدی می توانند اینها باشند: «آموزش، سئو، بهینه سازی، وب سایت، طراحی، اجرا، راه اندازی، SEO، ترافیک، تبلیغات، گوگل، موتور، جستجو، تکنیک، محبوبیت، شبکه های اجتماعی، link، backlink، ابزار»

لطفا این مطلب را هم بخوانید!  سئو: قسمت پنجم «ابزارهای سئو: وب مستر تولز بینگ»

۳.۲. بررسی کلمات کلیدی

قدم اول تمام شد. کلمات کلیدی را یافتیم. اکنون زمان بررسی ست. زیرا بسیاری از کلمات بالا برای ما ارزشی ندارد! ابتدا باید بدانیم بیشترین کارایی در دو یا چند کلمه ای ها هستند. مثلا منظور ما از  «تکنیک» چیست؟ مسلما «تکنیک سئو» یا «تکنیک SEO» کاربردی ست. پس تاکید و تمرکز روی کلمه «تکنیک» به تنهایی اشتباه است. «آموزش» هم همینطور است، قطعا  «آموزش سئو» یا «آموزش SEO» مناسب است، نه «آموزش» به تنهایی. بنابراین می توان کلمات کلیدی بالا را به شکل زیر درآورد:

«آموزش سئو، آموزش SEO، بهینه سازی وب سایت، بهینه سازی وب، طراحی وب سایت، طراحی وب، اجرا و راه اندازی وب سایت، افزایش ترافیک وب سایت، تبلیغات در گوگل، تبلیغات در موتورهای جستجو، تکنیک سئو، تکنیک SEO، افزایش محبوبیت وبسایت،  تبلیغات در شبکه های اجتماعی، محبوبیت در شبکه های اجتماعی، افزایش backlink، ابزارهای سئو، ابزارهای SEO.»

همانگونه که مشاهده می کنید، برخی مواقع لازم است ترکیبی از کلمات انگلیسی و فارسی را بکار ببریم تا بیشترین ورودی را از موتورهای جستجو به وب سایت داشته باشیم.

لطفا این مطلب را هم بخوانید!  قسمت آخر: برای داشتن یک وب سایت از کجا شروع کنیم؟

۳.۳. کلمات کلیدی در سئو

در گام سوم، باید بدانیم برخی از این کلمات کلیدی برای کاربر ارزشی ندارند، و برخی نیز برای موتورهای جستجو بی ارشند! پس باید آنها را تفکیک نموده و در جای خود بکار بریم. البته بهترین راه برای افزایش سئو، تولید محتوای مفید برای کاربر است، نه برای موتورهای جستجو. مثلا کاربری که به دنبال جستجوی «آموزش سئو» سایت شما را می یابد، شاید به فعالیت شما که شامل «طراحی و راه اندازی وب سایت» می باشد کاری نداشته باشد، اما وجود این واژه ها («آموزش سئو» و «طراحی وب، اجرا و راه اندازی وب سایت») به موتور جستجو می فهماند که موضوع این وب سایت دقیقا به «وب سایت» مربوط است، نه «خرید و فروش لینک»! پس باید به درستی «کلمات کلیدی در سئو» شناسایی شده و در جایگاه خود مورد استفاده قرار گیرند.

لطفا این مطلب را هم بخوانید!  ده راه برای افزایش سئو: قسمت اول

SEO-Keywords سئو طراحی حرفه ای وب سایت و بهینه سازی وب سایت

۳.۴. کلمات کلیدی خاص

برخی از کلمات کلیدی از دید ما خاص هستند، و می خواهیم حتما مورد توجه کاربر قرار گیرد. مثل «سئو». محوریت وب سایت روی همین کلمه خواهد بود، پس باید به آن نگاه ویژه ای داشته باشیم.

۳.۵. کلمات کلیدی منحصر بفرد یا تجاری

و اما مهترین قسمت. مسلما تمام فعالیتهای شما تحت یک نام تجاری یا به اصطلاحی برند می باشد. کلمه ای که شاید در ابتدا برای کاربر معنایی نداشته باشد. ولی می خواهید که پس از مدتی، با شنیدن «سئو» به یاد شما بیافتند. فرض می کنیم نام برند شما «سئوخان» باشد! لذا باید بدرستی و توسط ابزار مناسب (که در قسمت های بعدی شرح داده می شود)  از آن استفاده نمود.

خسته که نشده اید؟ ۴ مورد دیگر باقیمانده که در مقاله بعدی به آن می پردازیم. پس کمی استراحت کنید و منتظر قسمتهای بعدی باشید. در ضمن ما را از نظرات و پیشنهادات خود بی دریغ نگذارید.

Leave A Comment