ده راه برای افزایش سئو: قسمت دوم

ده راه برای افزایش سئو سانی Sunny

اگر قسمت اول ۱۰ راه برای افزایش سئو را نخوانده اید، پیشنهاد میکنم، آن را هم بخوانید. در آنجا ۵ راه اول را گفتیم واینک ادامه مطلب.

ده راه برای افزایش سئو سانی sunny

۶. Alt

اصلا می دانید Alt چیست؟ Alt مخفف Alternative می باشد. محل استفاده ی آن نیز، هنگام گذاشتن عکس است در وب سایت. اگر خصیصه ی Alt را به درستی تکمیل کنیم، ۲ فایده برای ما خواهد داشت: اول: هنگامی که به هر دلیلی عکس ما به نمایش در نیاید، این متن Alt جایگزین آن خواهد شد. در اینجاست که کاربر از شما تشکر خواهد کرد که برای فضاهای خالی در سایتتان توضیحی نیز داده اید! دوم: برای موتورهای جستجو! موتورهای جستجو از طریق همین خصیصه ی Alt است که متوجه محتویات عکس می شوند. در این صورت، وقتی یکی از کلمات Alt شما جستجو می شود، موتورهای جستجو عکس شما را نیز نمایش خواهند داد. پس Alt را هم فراموش نکنید.

لطفا این مطلب را هم بخوانید!  سئو: قسمت پنجم «ابزارهای سئو: وب مستر تولز بینگ»

SEO سئو طراحی حرفه ای وب سایت و بهینه سازی وب سایت سانی Sunny

۷. نقشه ی سایت

در مقاله های پیشن راجع به چرایی استفاده از Sitemap کاملا توضیح داده ایم (لینک). وجود این فایل ساده در ریشه ی اصلی سایت (به گونه ای که از طریق yourdomain.com/Sitemap.xml قابل دسترس باشد) کمک شایانی به موتورهای جستجو خواهد کرد. البته من علت عدم استفاده از آنرا مخصوصا در سایتهایی با تعداد لینک زیاد نمی دانم! زیرا وب سایتهای بسیاری را می شناسم که حتی نمی دانند Sitemap.xml چیست؟ ولی مدام از خودشان می پرسند: «چرا رتبه وب سایت من پایین است؟»!

لطفا این مطلب را هم بخوانید!  سئو: قسمت سوم

spider seo سئو طراحی حرفه ای وب سایت و بهینه سازی وب سایت

۸. robots.txt

robots.txt فایلی ست متنی که با دستوراتی ساده، مشخص می کنیم موتورهای جستجو به کدام مسیر یا صفحه از وب سایت ما اجازه ی ورود و ذخیره ی محتویاتش را ندارند. در دست گرفتن عنان موتورهای جستجو و جلوگیری از فضولی بیش از حد آنها، منوط به وجود این فایل ساده است. آنرا حتما ایجاد نمایید و در ریشه ی سایت قرار دهید (یعنی از طریق آدرس yourdomain.com/robots.txt قابل دسترس باشد). سپس صبر کنید و منتظر جادوی آن باشید.

keywords-1

۹. کلمات کلیدی و چگالی آنها

حتما یادت هست؟ «محتوا پادشاه است تا میتوانید برای وب ساتتان محتوای جدید و مفید ایجاد کنید. ولی دقت کنید استفاده از کلمات کلیدی و چگالی آنها (یعنی تعداد تکرار یک کلمه ی کلیدی خاص در یک صفحه) بسیار مهم است. بهترین عدد چیزی بین ۵ تا ۷ درصد است. یعنی اگر مقاله ای نوشته ایم که ۱۰۰۰ کلمه دارد، تعداد تکرار هر یک از کلمات کلیدی ما نباید بیشتر از ۵۰ تا ۷۰ بار باشد!

لطفا این مطلب را هم بخوانید!  سئو: قسمت ششم «ابزارهای سئو: pingdom»

سانی: بررسی بررسی و بررسی

۱۰. تحلیل همیشگی آمار وب سایت

آخرین قدم، تحلیل، مطالعه و بررسی همیشگی وبسایت است. حداقل  ماهی دوبار باید این آمار را چک کنید و رتبه ی وب سایت خود را در موتورهای جستجوی مختلف یادداشت نموده و سعی در ارتقاء آن داشته باشید.

 

۳ Comments

Leave A Comment